Harmonogram

1. hodina 07.55 - 08.40
2. hodina 08.50 - 09.35
3. hodina 09.55 - 10.40
4. hodina 10.50 - 11.35
5. hodina 11.45 - 12.30
6. hodina 12.40 - 13.25
7. hodina 13.35 - 14.20
8. hodina 14.30 - 15.15

Projekt za podpory města

Pravidla distanční výuky platná od 15. 10. 2020

Nástroje
1. Škola provozuje jednotné prostředí pro výuku, spolupráci a komunikaci v rámci MS Teams Office 365, webových stránek školy – třídní weby a e-mailových adres žáků i zákonných zástupců.  
2. V souladu s legislativou jsou žákům 1. - 9. ročníku zřízeny online účty (MS Teams office 365). 
3. Toto jednotné prostředí umožňuje:
- vzájemnou komunikaci mezi školou a žáky i mezi žáky navzájem (e-mail, chat, videokonference),
- přistupovat ke svým dokumentům a jiným souborům odkudkoliv. Je tedy vhodné pro vzdálenou práci, spolupráci i výuku, 
- zadávat, vypracovat, odevzdávat a klasifikovat úkoly a jiné žákovské projekty bez ohledu na formu výuky (distanční/prezenční), 
- poskytovat zpětnou vazbu k žákovské práci.

Výuka
1. Distanční výuka je součástí novely školského zákona, který zavádí pro žáky povinnost účastnit se distanční výuky jako součásti povinné školní docházky.
2. Distanční výuka a její průběh, výstupy a hodnocení jsou rovnocenné s výukou prezenční.
3. Distanční výuka klade rozdílné nároky na žáky i na učitele, neboť zahrnuje plnohodnotně hodinovou dotaci všech předmětů stejně jako prezenční výuka. Hodinová dotace online výuky, která je nezbytnou součástí distanční výuky, proto neodpovídá hodinové dotaci běžného rozvrhu žáka.
4. Ve dnech školního vyučování je povinností žáka sledovat průběh distančního vyučování, připojovat se v určený čas na videokonference dle rozvrhu online výuky, kontrolovat webové stánky školy i e-mailovou schránku a obsah i případné změny v MS Teams. 

Průběh výuky
1. Žák pracuje podle týdenního rozvrhu, který nastaví vedení školy, třídní učitel a učitelé ostatních předmětů.
2. Distanční výuka probíhá v pravidelném rytmu ve dnech školního vyučování.
3. Výuka neprobíhá v odpoledních hodinách, během víkendů, státem stanovených volných dnů, ředitelského volna, státních svátků a školních prázdnin.
4. Žák má nárok na distanční výuku, zpětnou vazbu i podporu při výuce v době školního vyučování, proto rovněž nelze očekávat, že škola bude řešit připomínky a dotazy obratem i ve večerních hodinách a ze dne na den (telefonické hovory přijímají vyučující od 07. 30 do 16.00 hodin, e-mailovou korespondenci do 19.00). 
5. V průběhu online výuky musí mít žák zapnutou kameru, na výzvu vyučujícího i mikrofon a z hodin neodchází. Pokud nebude reagovat na výzvy vyučujícího, je evidován jako nepřítomen na vyučování, jeho absence bude zaznamenána v třídní knize.
6. Žák při online výuce nepoužívá nevhodné obrázky pozadí a svoji ikonu má označenu pouze svými iniciály.
7. Pokud technické vybavení žáka a jeho internetová konektivita neumožňuje plnohodnotné zapojení do distanční výuky, může mu škola poskytnout náhradní podporu.

Rozsah výuky
1. Distanční výuka probíhá formou videokonference (synchronní výuka) - viz upravený rozvrh hodin zveřejněný na webových stránkách školy, který je aktuálně přizpůsobován epidemiologické situaci a platnému metodickému pokynu MŠMT.
2. Další formou práce je asynchronní výuka zadávaná pomocí MS Teams a webových stránek školy.

Povinnosti zákonného zástupce
1. Zákonní zástupci žáků jsou povinni zajistit účast svého dítěte na distanční výuce. 
2. Pokud se žák nepřihlásí k distanční-online výuce, neplní úkoly v termínu bez předchozí domluvy s vyučujícím, škola vyhodnotí každý den (popř. vyučovací hodinu) jako absenci a zákonný zástupce je povinen jej omluvit z distanční výuky stejným způsobem, jako při prezenční formě výuky formou e-mailu třídnímu učiteli. 
3. Zákonní zástupci v průběhu videokonference nevstupují svými komentáři do výuky. V případě, že mají naléhavou potřebu komunikace s vyučujícími, prosíme, ať tak učiní v jiném čase po předchozí e-mailové dohodě s pedagogem.

Podmínky pro výuku
Ve výjimečném případě, kdy žák nemá podmínky k distanční výuce (připojení k internetu, možnost videokonference, vybavenost technikou – zde je možnost zapůjčení školních tabletů), zákonný zástupce žáka neprodleně kontaktuje třídního učitele a domluví si vhodný způsob vzdělávání.

 Hodnocení výuky
1. Základem klasifikace je kombinace známek z prezenční a distanční výuky.
2. V rámci distanční výuky se hodnotí:
- Aktivity v přístupu k distanční výuce.
- Známky za projekty.
- Známky za dílčí práce (úkoly, testy, pracovní listy apod.).
- Termíny zadaných prací jsou závazné. Pokud tyto nebudou dodány včas, budou klasifikovány nedostatečnou.
- Známky z přezkoušení formou ústního pohovoru formou videokonference či formou konzultace v budově školy (1 žák x 1 vyučující).                                                                                                                                         

Mgr. Libuše Amálie Holá                                                                                                                                                                                                                           
ředitelka školy

Kalendář akcí

Zřizovatel

Kdo je připojen

Právě přítomno: 149 hostů a žádný člen